Založ si blog

Som rasista?

Zdedil som rodinný dom aj s veľkým, no neudržiavaným pozemkom. Je v intraviláne mesta, s 20 000 obyvateľmi, prístupová cesta je betónová, na hranici pozemku sú všetky inžinierske siete, vrátane internetu. Jedinou nevýhodou je absencia akejkoľvek občianskej vybavenosti,  nie sú tam pracovné príležitosti, nie je tam lekár, základná škola, obchody, krčma, kostol, atď. skrátka je to jedna veľká nocľaháreň. Inak veľmi príjemná. Za všetkým treba cestovať, autom, alebo MHD. Do centra mesta je asi 2 km.

Roky sme využívali rodinný dom ako víkendovú chatu, k spokojnosti rodiny, susedov a kamarátov. Predsa len guláš uvarený na otvorenom ohni je najlepší  zo všetkých, nehovoriac už o grilovaní, nakoniec aj obyčajný pohľad do ohňa je lepší než všetky televízne programy dokopy.

Všetko trvalo až do chvíle, keď našu víkendovú chatu objavili Rómovia, keby len objavili, oni ju rovno obsadili. Na môj názor sa nepýtali. Nesprávali sa agresívne, vždy keď som prišiel bez slova opustili dom a prišli zas keď som ja odišiel. Informoval som sa u mestskej i štátnej polície či sa s tým dá niečo robiť. Mali veľké pochopenie pre moje problémy a na oplátku chceli aby som aj chápal ich situáciu, ak by totiž zasiahli proti sociálne vylúčenej komunite, mohli by ich zato popoťahovať až do Bruselu.

Zostali mi dve možnosti, nasťahovať sa do rodinného domu a strážiť ho 24 hodín denne a 7 dní v týždni, alebo ho zbúrať. Rozhodol som sa pre zbúranie, no musel som postupovať podľa platných zákonov a predpisov.

Od zrušenia čísla popisného, odpojenie inžinierskych sietí, až po zaznačenie nového stavu do katastra, som na úradoch stretol veľa pracovníkov, ktorí mi boli ochotní pomôcť za každú cenu, aj za cenu porušenia predpisov. Takto zjednotiť ľudí proti oficiálnej propagande nedokázali ani komunisti, hoci mali všade ideologických tajomníkov. Keď už bolo po všetkom, prišla sťažnosť od jedného Róma, že zbúranisko nie je pekne upravené. Zlaté dievčatá v podateľni ju nezapísali do došlej pošty, takže sme ju ľahko vybavili.

Možno som zabránil vzniku rómskej osady, čo ocenili tamojší susedia, zo samotného výsledku nie som ani nadšený, ani sklamaný, život prináša takéto situácie, riešim ich ako viem.

Prečo nepôjdem voliť

23.05.2019

Ľudia si zarábajú na svoje potreby dvojakým spôsobom: – poctivo, v potu tváre – nepoctivo, krádežami Tí prví ma nezaujímajú, žijú si svoj život, ktorý im určila vláda. Tí druhí si potrebujú peniaze, aj seba, ochrániť. Nenadarmo sa hovorí, že kto má veľa peňazí je spokojný, že kto má krásnu manželku, je šťastný a ten kto nemá jedno ani druhé má [...]

Čo svetu priniesol mier?

06.06.2018

Svet už od II. svetovej vojny žije bez veľkej vojny. Mier taký dlhý čas je predsa len neobvyklý, história nepamätá taký dlhý čas bez vojen, je predsa písaná vojnami. Čo tento mier priniesol svetu? Sovietskemu zväzu priniesol krízu a zánik, nástupnícke Rusko je však života schopné, má totiž všetko čo potrebuje: suroviny, pracovné sily a trhy. A má armádu, ktorá to [...]

Rusko – ideálne miesto pre hrob.

09.04.2018

Túto túžbu majú ľudia, národy, štáty od nepamäti. Asi to majú uložené v génoch. Svoje hroby tu našli Mongoli, Tatári, Švédi, Poliaci, Turci, Francúzi, Nemci a ich spojenci. No oni tam pôvodne prišli kradnúť a vraždiť, no napokon sa uspokojili aj s miestom pre hrob. Dnes už vojenské technológie natoľko pokročili, že priama invázia je nemožná, preto EU hľadá, už [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 36860x
Priemerná čítanosť článkov: 2457x

Autor blogu

Kategórie